مکانیکال سیل چیست؟

مکانیکال سیل

مکانیکال سیل ها قطعاتی هستند که به شما کمک می کنند تا از نشتی پمپ یا توربین خود جلوگیری کنید.این قطعات جزو اجزای یک توربین یا پمپ است و از یک قسمت ثابت و یک قسمت چرخان تشکیل شده است.

 دارای چهار جزء است: یک صفحه آب بند ثابت ، یک صفحه آب بند دوار تخت، یک مکانیسم فنری و یک مهر و موم الاستومیک ثانویه. دو صفحه مهر و موم توسط مکانیزم فنری به هم فشرده می شوند. صفحات مهر و موم معمولاً کربن، سرامیک یا فلز هستند. کاربردهای سیل مکانیکی همچنین دارای یک آب بند ثانویه الاستومری برای آب بندی روی شفت و برای آب بندی وجه ثابت است. اینها اجزای اصلی یک مهر و موم مکانیکی هستند، اما برای انتخاب آنچه که برای نیازهای شما مناسب است، به درک بهتری از عناصر مختلف نیاز دارید.

 مکانیکال سیل  از نشتی در تجهیزات دارای قطعات متحرک مانند میکسر و پمپ جلوگیری می کند. بنابراین یک مهر و موم مکانیکی باید دقیقاً نصب و طراحی شود تا در برابر سطوح نرمال لرزش و حرکت معمولی تجهیزات مقاومت کند. نصب مکانیکال سیل با طراحی، اندازه و مواد بهینه می تواند طول عمر و بهره وری ماشین آلات را بهبود بخشد. اگر در مورد طیف وسیعی از مهر و موم های مکانیکی ما سؤالی دارید، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید.

درک مکانیسم های فنر مکانیکال سیل

انواع مختلفی از مکانیزم های فنری در آب بندی های مکانیکی برای تامین فشار برای حفظ وجه ثابت و چرخان درزگیر در کنار هم استفاده می شود. آنها را می توان به چهار نوع کلی تقسیم کرد: فنر تک فنر، فنر چندگانه، فنر موجی و دم فلزی.

مکانیزم فنر باید درجه فشار مناسب را تامین کند، فشار بسیار کم اجازه نشت را می دهد. فشار زیاد  می تواند باعث سایش بیش از حد شود و باعث خرابی کامل آب بندی شود. نوع و طول فنر برای تامین فشار صحیح طراحی شده است. در حالی که درجه فشار بسیار مهم است، تنها عامل دخیل نیست. به طور مثال: روانکاری بین وجه سیل ثابت و دوار.

بدون روانکاری بین دو وجه آب بند، تجهیزات به سرعت بیش از حد گرم می شود و باعث آسیب به آب بند و احتمالاً شفت نیز می شود. چهره ها روی یک لایه سیال می چرخند، این فاصله تقریبا بی نهایت کوچک است، حدود یک میکرومتر. (یک میکرومتر 0.001 میلی‌متر است.) روان‌کاری صحیح برای کاربرد بخش مهمی از آب‌بند مکانیکی است و به کارایی و طول عمر آن می‌افزاید. این برای درک نحوه عملکرد مهر و موم مکانیکی حیاتی است.

درک  faceمکانیکال سیل

فیس ها از متریال های مختلف ساخته می شوند مانند: کربن، سرامیک، سیلیکون کاربید. کاربید تنگستن و فولاد ضد زنگ.رایج ترین ترکیب face، کربن-سرامیک برای کاربردهایی است که عموماً دارای محیط تمیز هستند. در جایی که محیط حاوی ذرات مختلف است، از چهره های سخت تر یا کربن در برابر کاربید سیلیکون یا شاید کاربید سیلیکون در برابر کاربید سیلیکون استفاده می شود. انتخاب مناسب ترین ترکیب face باعث افزایش طول عمر آب بند مکانیکی می شود.

مزایای آب بند مکانیکی

از جمله مزایای آب بند مکانیکی جلوگیری از نشت مواد گران قیمت ، خورنده و خطرناک ، مایعات سمی و گازها ، آلاینده و سرطان زا ،سیال رادیو اکتیو ، منفجره و غیره می باشد.

شرایط انتخاب آب بند مکانیکی مناسب

برای انتخاب درست یک سیل مکانیکی بایستی ابتدا به قسمت چرخشی آن توجه کرده و سپس نوع سطوح ثابت آن را مورد ارزیابی قرار دارد.

عوامل فشار محیط سیل ، درجه حرارت و سرعت محور دوار ماشین (RPM) نوع سیال پمپ شونده و اندازه قطر محور دوار را در نظر گرفت که با توجه به این مهم ، سیل مکانیکی مناسب برای پمپ انتخاب می شود .زیرا زمانی که یک سیل از کار می افتد مقدار قابل توجهی از هزینه صرف جایگزینی آن شده و در بیشتر حالات تجهیزات فرایند از کار خارج شده تا سیل مکانیکی جدید نصب شوند.

لذا انتخاب درست آب بند مکانیکی با توجه به محیط کارکرد آن میتواند موجب بهره وری در فرایند تولید بشود.

اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه کار،مفتخر به ارائه انواع مکانیکال سیل در ابعاد و مدل های متفاوت می باشد.کافی است جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اندیشه داران صنعت تماس حاصل فرمایید.

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

Hello World! https://urlgte.com?hs=df8ffbf2a830b57e5e9c433cd51deed8&

فوریه 25, 2023

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

dw91sr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *