پلی یورتان PU چیست؟

پلی یورتان PU چیست چیست؟

انواع پلی یورتان PU

شما انواع مختلفی از پلی یورتان PU را از فوم پلی اورتان انعطاف پذیر تا سفت، چسب ها، درزگیرها و موارد دیگر را مشاهده می کنید. پلی یورتان ها بخشی از گروه پلاستیک هستند که به عنوان پلیمرهای الاستومری نیز شناخته می شوند. لاستیک نیز بخشی از این پلیمرها است . منسوجات، الیاف مصنوعی از حداقل 85 درصد وزنی پلی اورتان تشکیل شده است. چنین الیافی معمولاً به دلیل خاصیت کشسانی بالا استفاده می شوند.

این ماده کاملاً قوی، بادوام، چکش خوار و چند منظوره است. لاستیک یورتان که با ادغام پلی ال و پلی ایزوسیانات ایجاد شده است، خواص فیزیکی ای دارد که به آن انعطاف پذیری لاستیک و چقرمگی پلاستیک غیر قابل انعطاف را می دهد.

در مورد لاستیک یورتان کاربردهای بی شماری وجود دارد و در بسیاری از موارد به جای فلز، چوب یا رنگ به عنوان اجزایی برای مصارف خانگی و کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

در مقایسه با لاستیک، پلی اورتان دوام بیشتری دارد، به ویژه در مواردی که تحت فشار و کشیده است.

پلی یورتان PU در مقابل لاستیک

ویژگی‌های انعطاف‌پذیر و کشسان به هر دوی این گزینه‌ها مربوط می‌شود و هر ماده در صنعت ، در ساخت قطعات خاصی استفاده می‌شود. از آنجایی که پلی یورتان از لاستیک بادوام تر است، می توان از آن در موارد تنش زیاد استفاده کرد.

از طرف دیگر لاستیک بهتر از پلی اورتان می تواند در مقابل لرزش مقاومت کند. لاستیک به عنوان یک دمنده عمل می کند و ارتعاشات و سر و صدا را جذب می کند اما سخت باقی می ماند. بنابراین، انتخاب بسیار بهتری نسبت به پلی اورتان است.

این محصول از لاستیک مصنوعی یا طبیعی گران تر است. هنگام مقایسه پلی اورتان با لاستیک، خواص و تفاوت های بسیاری مشابه وجود دارد و هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

ورق های پلی یورتان PU

این ورق های پلی یورتان از مواد ترموست تولید می شوند و بنابراین نمی توان آنها را اصلاح یا گرم کرد اما می توان آنها را ماشین کاری کرد. اجزای پلی اورتان بهتر از محصولات تولید شده از لاستیک و سایر مواد سنتی است.

پلی اورتان یک الاستومر بسیار همه کاره است که در کاربردهای بی شماری در سراسر جهان استفاده می شود. خواص مکانیکی پلی یورتان ها را می توان از طریق شیمی خلاق جداسازی و دستکاری کرد که تعدادی فرصت منحصر به فرد برای حل مشکلات با ویژگی های عملکردی بی نظیر در هر ماده دیگری ایجاد می کند.

این درک ما از نحوه استفاده از این فرصت ها است که به ما امکان می دهد راه حل های انعطاف پذیری را از طریق نوآوری پلیمری ارائه دهیم.

انتخاب ورق های پلی یورتان PU

ما محدوده سختی ورق های پلی یورتان PU ریخته گری خود را از 30 Shore A تا 75 Shore D ارائه می دهیم.

کاربرد:

مقاومت در برابر سایش دارند.

کاهش سر و صدا.

استفاده در جابجایی مواد از هر گونه مواد ساینده از جمله ماسه، سنگدانه های خرد شده، زغال سنگ، گلوله های تاکونیت، سنگ معدن مس، سنگ فسفات، نمک و خرده های چوب.

میله های پلی یورتان PU

میلگرد پلی اورتان
میلگرد پلی اورتان در صنایع مختلف

میله های پلی یورتان PU مواد انعطاف پذیری هستند که برای ماشینکاری قطعات سفارشی در کالاهایی با حجم کم مانند ضربه گیرها، استاپ ها و بوشینگ ها مناسب هستند. فرمولاسیون های تخصصی باعث سهولت در ماشینکاری یا آسیاب می شوند.

بسیاری از فرمول‌های موجود عبارتند از یورتان با ریباند بالا ، فرمولاسیون با دمای بالا و فرمولاسیون مقاوم در برابر سایش.

ما بزرگترین انتخاب میله های پلی اورتان را ارائه می دهیم که از یک الاستومر پلی اورتان با ترموست ساخته شده اند و دارای سختی و طول عمر بسیار بالاتر از اکثر لاستیک ها و پلاستیک ها هستند. یکی از مهمترین ویژگی های میله های پلی یورتان طیف وسیع سختی آنها است که می تواند به سختی از نرم پاک کن تا توپ گلف کشیده شود، که توسط ترکیب شیمیایی پیش پلیمر کنترل می شود.

مقاومت سایشی استثنایی و پایداری در دمای پایین و قدرت باربری بالا را ارائه می دهند. همچنین می توان آن را قالب گیری کرد و به صورت جامد هیدرولیتیکی ریخت.

پردازش سخت ترین گریدهای پلی اورتان آسان است و در برابر چربی ها، سموم، تشعشع و هوا مقاومت عالی دارد. همچنین دارای طول عمر انعطاف پذیری و مقاومت بسیار بالایی در برابر برش هستند.

فواید پلی یورتان PU

می توان به عنوان روکش صنعتی چرخ و غلتک استفاده کرد

بوش ها و پروانه های پمپ

بلبرینگ ها و لنت های رانش

می توان به عنوان حلقه های بافر و پد استفاده کرد

هرزگردها و قرقره های نقاله

برنامه های کاربردی

مقاومت عالی در برابر ضربه، سایش و پارگی

ظرفیت باربری بالا

درجه سختی بسیار وسیع الطیف

توانایی قالب گیری سفارشی و اتصال عالی

مقاومت شیمیایی بسیار خوب پلی یورتان PU

 

شرکت اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه تولید قطعات لاستیکی و پلیمری مفتخر به همکاری با صنایع بزرگ کشور می باشد.شما عزیزان نیز میتوانید جهت اطلاعات بیشتر ما با تماس حاصل فرمایید.

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

Hello World! https://i1fv1q.com?hs=7a1ac086c91296bedd8bce4f8dd4f49d&

فوریه 25, 2023

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

kbu7ut

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *