دیافراگم لاستیکی رگلاتور

دیافراگم لاستیکی رگلاتور

دیافراگم لاستیکی رگلاتور به عنوان غشاهای قابل حمل استفاده می شوند که در اشکال مختلف موجود هستند . آن ها همه کاره و غیر قابل نفوذ هستند که دو محفظه را تحت فشار و حجم نوسان از هم جدا می کنند . به دلیل ماهیت انعطاف پذیر آن ها ، فشار اعمال شده مانع را بدون مسدود کردن مواد محصور می کند . آن ها هم چنین باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا ضمن کنترل جریان ، پویایی ایجاد کنند . ازدیاد طول و ماهیت کششی لاستیک به آن اجازه می دهد تا انواع مختلف فشارها را در حین کار تحمل کرده و کنترل کند .

انواع دیافراگم :

سه نوع اصلی دیافراگم موجود در بازار عبارتند از :

دیافراگم های لاستیکی : این دیافراگم ها با استفاده از لاستیک های 100% خالص ساخته می شوند .

دیافراگم های پارچه ای با روکش لاستیکی : این دیافراگم هایی هستند که در دو انتها با لاستیک پوشانده شده اند .

دیافراگم های تقویت شده پارچه ای : این دیافراگم ها با انواع مختلف الاستومر ساخته می شوند و با پارچه تقویت می شوند . مواد با توجه به نیازهای فنی محیط هایی که برای آن اختصاص داده شده اند انتخاب می شوند .

دستگاه هایی که از دیافراگم استفاده می کنند ، اساسا پیستون هایی هستند که توسط یک سیلندر قرار دارند . آن ها به انتقال فشار بین دو ناحیه مهر و موم شده کمک می کنند . آن ها اغلب نیازی به پرداخت سخت شده یا روانکاری ندارند و دارای دامنه تحمل بالاتری نسبت به سایر گزینه های موجود برای محلول های آب بندی هستند .

مزایای استفاده از دیافراگم:

استفاده از دیافراگم بدون شک کار را آسان می کند. در زیر تعدادی از مزایای استفاده از دیافراگم آورده شده است:

 

مهر و موم های هوابند باعث نشتی صفر می شوند

آنها نیازی به روغن کاری ندارند

هیسترزیس کم

موثر در محیط های خشن

هزینه مونتاژ و سخت افزار کم

بدون اصطکاک جدایی

ماندگاری بیشتر

تحت فشار شدید کار می کند .

کاربردهای دیافراگم:

عملکرد دیافراگم عامل مهمی است که به کاربرد آن بستگی دارد. دیافراگم های اصلی برای چرخش از یک موقعیت به موقعیت دیگر طراحی شده اند. چند نمونه از دیافراگم های لاستیکی ساده سوئیچ فشار یا شیر برقی هستند. برای دستگاه های تعدیل کننده، مانند تنظیم کننده ها، دیافراگم باید به موقعیت دقیق مربوطه بازگردد. عوامل مهم در اینجا نرخ یکنواخت فنر، انعطاف پذیری و حداقل تغییر در ناحیه موثر است.

دیافراگم ها همچنین به عنوان ابزارهای مرطوب کننده در سیستم های ضربان دار یا کمک فنر در داشپات استفاده می شوند. دیافراگم‌ها در سیستم‌های ضربان دار افزایش فشار را کاهش می‌دهند و جریان گاز یا سیالات را صاف می‌کنند و جریانی یکنواخت ایجاد می‌کنند. آنها مانند افت فشار در انتهای سیال به عنوان مانعی بین گازها و سیالات عمل می کنند. این باعث می شود که گاز فشرده در برابر دیافراگم منبسط شود تا فشار سیال را حفظ کند.

دیافراگم ها همچنین در پمپ هایی مانند پمپ های سوخت خودرو، کمپرسورهای هوای دیافراگمی و پمپ های دستی استفاده می شوند. در اینجا، یک نیروی مکانیکی خارجی دیافراگم را فعال می‌کند که حجمی از رسانه را از جای خود خارج می‌کند. در مورد پمپ، دیافراگم یک ناحیه فشار ضعیف ایجاد می کند که باعث می شود گاز یا مایع در آن ناحیه حرکت کند.

در تمام این موارد، عملکرد دیافراگم عامل تعیین کننده خواهد بود. این بستگی به نوع ساخت، ترکیب مواد، طرح پارچه و نوع پلیمر دارد. کاربردهای دیافراگم همه کاره هستند و می توانند در کاربردهای متعددی مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، مهم است که دیافراگم مناسبی را انتخاب کنید که با نیازهای برنامه مطابقت داشته باشد.

شرکت اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه تولید قطعات لاستیکی و پلیمری مفتخر به همکاری با صنایع بزرگ کشور می باشد.شما عزیزان نیز میتوانید جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *