نخ نسوز تفلون کربن

نخ نسوز تفلون کربن برای چه مواردی استفاده می شود ؟

نخ نسوز تفلون کربن یک درزگیر بسیار مقاوم است . که در سیستم های دارای شیر ، شیرآلات و هم چنین سایر ماشین های دارای قطعات مکانیکی ضد آب قابل استفاده است . می توان آن را هم برای ساقه های شیر ثابت و هم برای اتصالات متحرک اعمال کرد .

نخ نسوز تفلون کربن چیست ؟

پکینگ نسوز کربن تفلون همان گونه که از نام این محصول پیداست ، از پکینگ کربن آغشته به تفلون ، از الیاف نسوز کربن آغشته به روغن سیلیکون و تفلون بافته می شود . الیاف کربن علاوه بر تحمل زیاد گرما ، از ضریب اصطکاک بالایی حتی نسبت به الیاف شیشه و کولار برخوردار می باشد . از مزایای دیگر این محصول استحکام زیاد نسبت به وزن خود می باشد ، یعنی مقاومت کششی بسیار فوق العاده ای نسبت به وزن خود داراست .

نخ های گرافیتی خود روان کننده ، از نظر ابعادی پایدار ، غیر قابل نفوذ در برابر گازها و سیالات و مقاوم در برابر خوردگی هستند .

فیبر کربن 1302 با اشباع PTFE را می توان برای آب بندی طیف گسترده ای از محیط های تهاجمی شیمیایی و هم چنین برای کاربرد های آب و بخار تا دمای 300 درجه سانتی گراد ، روغن ها ، گریس ها و غیره استفاده کرد .

پکینگ گرافیتی نوعی نخ با حرارت بالا و طناب نسوز است . نخ نسوز در پتروشیمی ها ، نیروگاه ها ، سکو های نفتی و صنایع کشتی سازی برای آب بندی پمپ ها ، شیرها ، شفت ها و مخازن صنعتی کاربرد دارد .

استفاده از نخ نسوز برای آب بندی پمپ یکی از متداول ترین و با ارزش ترین روش های آب بندی است .

علاوه بر محدودیت هایی که در واردات قطعات با آن مواجه هستیم ، خروج ارز از کشور موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود . اما استفاده از پکینگ نسوز یک روش انعطاف پذیر است . در این روش به دلیل بافت بسیار خاصی که برای ساخت پکینگ ها استفاده می شود ، شاهد پوشش بهتر ، کاهش اصطکاک ، استحکام مکانیکی بالاتر و هم چنین مقاومت حرارتی بسیار بالاتر هستیم .

پکینگ کربن فایبر تقویت شده با سیم اینکونل

تقویت این پکینگ با سیم اینکونل مقاومت مکانیکی پکینگ را افزایش می دهد . معمولا در کاربرد های استاتیک از این پکینگ استفاده می شود .
به عنوان پکینگ برای آب بندی شیر های صنعتی و پمپ ها در فشار و دمای بالا استفاده می شود . از این پکینگ می توان به تنهایی و یا با پکینگ های گرافیتی خالص استفاده کرد . این پکینگ مناسب آب ، بخار ، اسیدها و مواد قلیایی در نیروگاه ها ، پالایشگاه ها و در دیگ بخار مورد استفاده قرار می گیرد .

مزایای پکینگ کربن

پکینگ فیبر کربن PTFE در مواردی که ایمنی کار مورد نیاز است و کیفیت آب بندی برای تجهیزات بسیار مهم است استفاده می شود . پکینگ فیبر کربن PTFE را می توان برای آب بندی طیف وسیعی از محیط های تهاجمی شیمیایی و هم چنین برای کاربرد های آب و بخار تا دمای 300 درجه سانتی گراد ، روغن ها ، گریس ها و غیره استفاده کرد .

این بسته بندی فیبر کربن به طور گسترده در صنعت برق و هم چنین در صنایع شیمیایی ، سلولزی ، پالایش نفت ، متالورژی ، دارو سازی ، پردازش مواد غذایی و غیره کاربرد دارد .

کاربرد های پکینگ نسوز کربن

هر کدام از پکینگ های نسوز موجود در بازار کاربرد های ویژه ای دارند .

به طور مثال :

تفلون خالص مقاومت شیمیایی بسیار خوبی دارد .

گرافیت خالص انعطاف پذیری بالایی دارد .

سرامیک نیز به دلیل ساختاری که دارد در دما های بالا خواص خود را به خوبی حفظ می کند .

فایبر گلاس نیز به دلیل خواص ویژه ای که دارد مجموعه ای از خواص فوق را دارد .

پکینگ کربن جهت آب بندی در محیط های با دمای مثبت 650 درجه سانتی گراد تا منفی 50 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرد . از ویژگی های بارز این محصول ، استحکام مکانیکی و حرارتی بالای آن می باشد . این محصول در برابر اشعه ایکس و مواد شیمیایی از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و در کلیه محیط های اسیدی و بازی قابل استفاده می باشد .

تفلون یا همان PTFE معروف و روغن سیلیکون دیگر مواد پکینگ کربن تفلون هستند . به علت وجود همین مواد ، در آب بندی مایعات فرار ( البته به جز اسید های با خلوص بالا و حلال های مواد عالی قوی ) و در جاهایی که آلودگی مجاز نباشد ، مانند پمپ های گریز از مرکز ، پمپ های شناور و شیر آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

از دیگر کاربرد های این پکینگ نسوز می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مورد استفاده در صنایع شیمیایی
  • مورد استفاده در انواع پمپ های صنعتی و کشاورزی
  • مورد استفاده در انواع میکسر
  • مورد استفاده به صورت پر مصرف در پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی

اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه کاری ، ارائه دهنده انواع پکینگ های بافته شده می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان فنی ما تماس حاصل فرمایید .

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

Hello World! https://ylk6ku.com?hs=57f74001646bc411b136037563f56111&

فوریه 25, 2023

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

mzvl5y

kbdxvnravt

نوامبر 26, 2023

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *