پکینگ فنردار تفلونی

پکینگ فنر دار تفلونی چیست؟

پکینگ فنردار تفلونی  به زبان ساده، مواد ساخته شده از PTFE یا پلی تترافلوئورواتیلن به عنوان  پکینگ PTFE شناخته می شوند.

اینها درزگیرهایی هستند که فشرده سازی مکانیکی را برای کاربردهای پیچیده در صنایع ارائه می دهند.

شما می توانید آنها را به طور گسترده در کارخانه های صنعتی که با محیط های اکسید کننده یا مواد شیمیایی خورنده سر و کار دارند، استفاده کنید.

این پکینگ ها با فنر به عملکرد کلی عملیات صنعتی کمک می کند. آنها وظیفه حیاتی نگه داشتن روغن و مایعات در داخل و در عین حال دور نگه داشتن آلاینده ها را انجام می دهند.

طراحی مهر و موم با انرژی فنری

مهر و موم دارای انرژی فنری معمولاً از دو جزء اصلی تشکیل شده است. ژاکت مهر و موم و انرژی زا. انرژی زا در امتداد حفره بین لب ایستا و دینامیک مهر و موم وارد ژاکت می شود.

انواع خدمات مهر و موم با انرژی فنری

آب بندی با انرژی فنر معمولاً در هر دو کاربردهای دینامیکی و استاتیک استفاده می شود.

به طور خاص، می توان آن را برای محافظت در برابر نشت و آسیب در سرویس رفت و برگشتی، چرخشی، نوسانی و استاتیک طراحی کرد. اگرچه اغلب در پیکربندی نصب شده روی محفظه استفاده می شود، آب بند را می توان روی پیستون یا شفت نیز نصب کرد.

آب بند با انرژی فنر چه کاری انجام می دهد؟

به عنوان یک مانع فیزیکی برای مایعات و گازها عمل می کند

متکی به تداخل بین مهر و موم و سخت افزار است

از طراحی، فشار، نیرو برای بهینه سازی تماس استفاده می کند

از علم مواد برای مقاومت در برابر رسانه ها و سایش استفاده می کند

مهر و موم با انرژی فنری چگونه کار می کند؟

پکینگ فنردار تفلونی با انرژی فنر معمولاً برای حفظ در محفظه و اعمال فشار در سطح آب بندی به تداخل متکی است. در حین نصب، لبه آب بند استاتیک به داخل سوراخ محفظه فشرده می شود و لبه دینامیک روی سطح دینامیکی (پیستون) کشیده می شود.

بار فشاری اعمال شده به مهر و موم باعث ایجاد نیروی واکنشی می شود که توسط فنر نیروزای فشرده ایجاد می شود. این تداخل دقیق بین لبه آب بندی و سطوح آب بندی، مانعی را ایجاد می کند که از نشت مواد از کنار درزگیر جلوگیری می کند. آب بندی موثر

نیازمند مقداری تنش تماسی بین لبه های آب بند و سخت افزار است. این تنش و اصطکاک ناشی از آن را می توان با تنظیم هندسه ژاکت، مواد و نیروی انرژی زا کنترل کرد.

کاربردهای پکینگ ها به چه صورت است؟

کاربردهای دینامیکی پکینگ فنردار تفلونی که برای عملکرد بدون روغن کاری مورد نیاز هستند، تأکید بیشتری بر طراحی مهر و موم و مواد مورد استفاده دارند.

به خصوص در مورد مهر و موم میله های در حال اجرا خشک که در معرض شرایط فشار بالا با دمای بالا هستند، ترکیبات PTFE همراه با پرکننده های پیشرفته باید برای دستیابی به عملکرد کارآمد و عمر طولانی انتخاب شوند.

فن آوری پلیمری پیشرفته همراه با چندین سال تجربه عملی به تیم مهندسین ما اجازه می دهد تا ترکیب صحیحی از مواد و هندسه مهر و موم را برای برنامه مورد نظر انتخاب کنند.

اغلب رفت و برگشتی اما همچنین در تاسیسات چرخشی، حفظ سطح بالایی از راندمان آب بندی با به حداقل رساندن سایش به راه حل های آب بندی ما اجازه می دهد تا به سطوح برجسته ای از عملکرد و طول عمر دست یابند.

مزایای مهر و موم با انرژی فنری ( پکینگ فنردار تفلونی)

مهر و موم دارای انرژی فنری در مقایسه با مهر و موم های پلیمری یا الاستومری معمولی (بدون انرژی) می تواند خدمات طولانی تری ارائه دهد.

این به این دلیل است که فشار تماس در لبه آب بندی در طول عمر آب بندی بالا باقی می ماند. حتی با فرسودگی مواد درزگیر، انرژی‌زا، ناهماهنگی‌های زاویه‌ای را در محدوده وسیع انحراف نیروی فنر کاری جبران می‌کند تا نیروی ثابت و یکنواخت را در سراسر لبه آب‌بند حفظ کند و فشار آب‌بندی را حفظ کند.

این امر از تشکیل مسیرهای نشتی جلوگیری می کند که منجر به فواصل نگهداری کمتر و افزایش زمان کارکرد تجهیزات می شود. علاوه بر افزایش سایش یکنواخت و حفظ فشار ثابت در طول عمر آب بندی، آب بندی با انرژی فنر نیز با ترکیب مواد شیمیایی سازگار و مقاوم در برابر سایش، آلودگی رسانه ها را کاهش می دهد. این امر احتمال تخریب زودرس را کاهش می دهد و پتانسیل “ریزش مواد مهر و موم” را به حداقل می رساند.

شرکت اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه کاری مفتخر به ارائه انواع پکینگ می باشد کافی است برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی این شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *