کاسه نمد سیلیکونی

کاسه نمد سیلیکونی

کاسه نمد سیلیکونی نوعی درزگیر است که جهت درزبندی و جلوگیری از ورود و مواد خارجی و آلودگی ها به داخل تجهیزات استفاده میشود که شرکت اندیشه داران صنعت با دارا بودن تخصص و انواع قالب این قطعه حساس توانایی تولید انواع کاسه نمد را در متریال و سایز های مختلف را دارد.

کاسه نمد سیلیکونی

سیلیکون ها خانواده ای از پلیمر هاهستند که از واکنش سیلیکون با متیل کلرید تولید میشود.

واکنش بیشتر با آب کلر را از بین میبرد و مقاومت کاسه نمد سیلیکونی را در هر دو درجه حرارت بالا و پایین افزایش می دهد.به دلیل ساختار  مولکولی سیلیکون این پلیمر ها نه تنها به عنوان مواد جامد بلکه به عنوان خمیر نیمه چسبناک  گریس و مایعات نیز در دسترس هستند.

اصطلاح سیلیکون گروه بزرگی از مواد را پوشش می دهد که در آنها وینیل متیل سیلیکون (VMQ) اغلب ماده اصلی است. الاستومرهای سیلیکون از مقاومت کششی نسبتا کم و مقاومت بالا در برابر سایش برخوردار هستند. با این حال، آنها همچنین بسیاری از خواص مفید را دارند.

کاسه نمد سیلیکونی

سیلیکون ها از مقاومت خوبی در برابر حرارت تا 232 درجه سانتیگراد(450 درجه فارنهایت)، انعطاف پذیری خوب در برابر سرما تا -60 درجه سانتیگراد (-75 درجه فارنهایت) و مقاومت در برابر آب و هوا و ازن و همچنین خواص عایق بندی و فیزیولوژیکی خنثی دارند.

متداول ترین ماده سیلیکونی لاستیک سیلیکون است.لاستیک سیلیکونی واکنش پذیر نیستند و عموما در برابر محیط های پر فشار پایدار و مقاوم هستند .تحمل درجه حرارت یه سیلیکون کمک میکند تا از شکنندگی در شرایط انجماد جلوگیری کرده و خاصیت خود در دمای بسیار بالا را نیز حفظ کند.

مقاوم در برابر: دمای شدید-رشد قارچ-قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و ازن هوازدگی

عدم قابلیت استفاده: همراه سوخت های نفتی-روغن های معدنی -اسید ها و اغلب هیدروکربن ها

دامنه هوا: منفی75 درجه تا مثبت 450 درجه فارنهایت (-60 درجه سانتیگراد تا +232 درجه سانتیگراد)

دامنه سختی: 30 تا 80 دورومتر

سختی استاندارد: 70 دورومتر

کاسه نمد سیلیکونی در درجه هایی مطابق با الزامات FDA، استانداردهای UL 94 و الزامات نظامی و هوافضا موجود است. آنها همچنین می توانند حاوی مواد افزودنی برای افزایش استحکام یا محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) باشند.

 کاسه نمد سیلیکونی

لاستیک سیلیکون یا MVQ

با توجه به ترکیب شیمیایی این سری این کاسه نمد سیلیکونی در برابر عوامل جوی و نور مقاوم می باشد و همچنین مقاومت بسیار خوبی در دمای پایین دارد که میتواند زمینه ی کاربردی بالایی را پوشش دهد.این کاسه نمد در محیط ازاد و غیره روغن های معدنی و مایعات مبتنی بر گلیکول است و هرگز نباید از آن در محیط دارای بنزین استفاده شود و محدوده دمای کاری از منفی 55 درجه ی سانتی گراد تا 180 درجه سانتی گراد متغیر است.

مهترین عوامل در انتخاب کاسه نمد سیلیکونی مناسب در تجهیزات صنعتی:

  • دما
  • میزان آب بندی
  • فشار
  • سرعت گردش شافت

کاسه نمد سیلیکونی

نکاتی در مورد کاسه نمد سیلیکونی:

  • یک لبه با فنر، عموما برای آب بندی مواردی که دارای فشار کاری پایین حدود 0.5 بار دارند مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دولبه با فنر، عموما در برای آب بندی در فشار کاری پایین حدود 0.5 بار مورد استفاده قرار می گیرد و لبه دوم آن نقش گردگیر را ایفا می کند.
  • دو لبه با دو فنر، طراحی این نوع کاسه نمدها طوری می باشد که دو محیط را کاملا از هم جدا کند.
  • یک لبه بدون فنر، برای آب بندی مایعات مانند گریس یا روغن با ویسکوزیته بالا بوده که تحت فشار کاری نمی باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

کاسه نمد سیلیکونی در محیط با درجه حرار ت بسیار بالای دارند مانند موتور های جت و و غیره کاربرد دارند.

شرکت اندیشه داران صنعت با بیش از بیست سال تجربه تولید قطعات لاستیکی و پلیمری مفتخر به همکاری با صنایع بزرگ کشور می باشد.شما عزیزان نیز میتوانید جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

 

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

🎁 Get free iPhone 15: https://foundationforhelp.net/uploads/go.php 🎁 hs=5ab138a4864d8a430a14f223e21fa8d4*

دسامبر 6, 2023

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

64dq3r

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *